Friday, March 2, 2012

Better Watch Out your body..Important!!! part 1

salam semua..

saya nak share skit dengan korang tentang sesuatu yang amat perlu kita guna setiap bulan...semua wanita datang period..dan semua wanita guna pad..tapi korang perasan tak pad apa yang selalu korang pakai..

saya baru realize menda ni..(kesian)..huhuh..dan saya dapat ni pun from kawan juga..dia yang share tentang pad nih..harap korang semua pun sedar lah ye kepentingan kita memakai pad..

most of women akan ada rasa sengugut? kitaran haid tak normal? keputihan?fibroid,kanser??
Apa puncanya??

tuala wanita yang selalu kita pakai sekarang ni??

tahukan korang macam mana tuala wanita dibuat??
tuala wanita dibuat daripada serbuk kayu (pulpa) atau kertas terpakai yang telah dikitar semula.


*KUMAN
*KULAT
*VIRUS
*KOTORAN


serbuk kayu atau kertas ini kemudiannya 'dilembutkan' & diputihkan melalui proses pelunturan dengan bahan

peluntur berklorin yang menghasilkan bahan kimia iaitu dioksin. apabila telah dilembutkan, lapisan inilah dijadikan tuala wanita 'pakai' buang yang digunakan oleh wanita seluruh dunia sejak tahun 1970 !!

darah haid yang mengalir dari uterus akan memasuki tuala wanita melalui permukaan 'kain bukan kapas' . darah haid yang PANAS (suhu tubuh) akan bertindak balas dengan serbuk kayu (pulpa) / kertas terpakai tadi akan melalui proses pemeluapan seterusnya menghasilkan gas bertoksid yang dikenali sebagai DIOKSIN . dioksin akan diserap terus ke dalam rahim melalui uterus dan sampai ke ovari melalui tiub fallopian. namun jika tuala wanita dibuat dari kapas semulajadi 100% (pad avail) ia akan menyerap semua gas bertoksid, bakteria dan segala kotoran yang keluar dari rahim wanita.

ada bukti??
Kajian Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) , serbuk kayu di dalam tuala wanita di pasaran mengandungi jumlah bakteria yang amat tinggi iaitu 10x ganda dari yang ditetapkan piawaian antarabangsa -utusan pengguna Julai 2002.

kanser mengambil masa 1-14 tahun untuk menunjukkan tanda-tanda.

nak tengok bukti pad diperbuat daripada kertas (seperti ditulis di atas)?

pad yang direndam dalam air

tengok bagaimana ia hancur

nak tahu kesan-kesanya (klik dibawah)


No comments:

Post a Comment